Skansen kolei wąskotorowych 600mm w Wenecji

Mój wąskotorówkowy miesiąc kontynuuję w Wenecji.

Na początek Tx6-502:

Parowóz po wojnie pracował na Wyrzyskiej Kolei Powiatowej, później od lat 50. trafił do Biłgoraju, dziesięć lat później jego ostatnim miejscem pracy było Białośliwie.

Pod koniec lat 70. przekazany był do Muzeum Kolej Wąskotorowej w Wenecji.

T49-114:

Pod koniec lat 40. świeżo wyprodukowany trafił do Białośliwia. Tam pracował aż do skreślenia go z inwentarza i przeniesienia do Wenecji w latach70.

Tx4-564:

Od 1923 jeździł na Kujawskich Kolejach Dojazdowych. W latach 60. przebudowano go na rozstaw toru 750mm. Później w 1968 roku ponownie go przebudowano tym razem na rozstaw toru 600mm. W 1986 ustawiony został w Wenecji.

Px27-775:

Od końca lat 20. pracował na Wyrzyskich Kolejach Powiatowych. Wycofany w eksploatacji był w 1976, wtedy trafił do Muzeum w Wenecji.

Parowóz z Cukrowni Klemensów 4:

Od około 1915 pracował w Cukrowni Klemensów. W latach 70. przewieziony był do magazynu taboru obok Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.

Parowóz z Cukrowni Nakło 531:

Od 1900 pracował w Cukrowni Nakło. Później w 1978 ustawiono go w Wenecji.

Parowóz z Cukrowni Żnin 8344:

Od lat 50. pracował w Cukrowni Żnin. Pod koniec lat 70. ustawiono go z Wenecji.

Tx26-422:

Od lat 20. pracował na Pińczowskich Kolejach Dojazdowych. W 1978 ustawiono go w Wenecji. Jego inny model stoi w Poznaniu przy stacji Maltanka.

Wmc-204:

Istnieje prawdopodobieństwo, że prawdziwy numer to Wmc 206.

Wls50-834:

Lokomotywa powstała w 1958.

Informacje o przebiegu służby parowozów zaczerpnięte ze strony http://tomi.holdys.pl/index2.php
Informacje o drezynach Wmc-204 z strony http://750mm.pl/index.php?topic=2872.10;wap2
Informacje o Wls50-834 z strony http://www.daras.art.pl/wls50.html

Zdjęcia: 2016-06-05

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *